Smoking ban

Interesting! Northern Ireland announced full ban for smoking in all public spaces and workplaces, even pubs! The good audiencing of the minister is what i root whole heartedly.

"I do not want to stop those who want to go on smoking from doing so. That’s your choice. You have every right to lead your life as you choose. But no-one has a right to subject colleagues and workmates to the dangers and hazards of second-hand smoke and passive smoking. No-one has a right to subject members of the public who do not smoke to those same dangers in enclosed public spaces."

Although this ban will wait until April 2007 to come into effect, but this is indeed a good will from the government. Read the full article on BBC News here.

And when will the time reach Indonesian government to give the citizen their right?… *sigh* Or we have to struggle for EVERY aspects of our right and confront the government fully so they would acknowledge that this is not only about revenue from tobacco tax?…

2 Comments

  1. andry

    October 19, 2005 at 9:26 pm

    Jakarta tahun depan yah 🙂

    “Berdasarkan Perda tersebut, orang yang merokok di dalam ruangan di tempat umum akan dikenai sanksi berupa kurungan 6 bulan atau denda Rp 50 juta”… mmm, jadi ngga termasuk di angkot dong? di artikelnya cuma bilang ‘gedung’… hiks.. masih laammaaaa ya untuk satu negara!

  2. danu

    October 20, 2005 at 11:48 am

    perda (enakan peda pake nasi hangat, ngawur ni :D) tinggal perda. siapa yang mau jadi ‘polisi anti rokok’ yang ngawasin para perokok? alhamdulillah beberapa tempat, spt restoran, udah nyediain tempat smoker dan non-smoker. emang be-te banget kalo di angkot ada yg ngerokok, ditegur blom tentu terima gak ditegur jadi perokok pasif. mending makan pisang kan drpd ngerokok. 🙂

    lita:kayanya bapak ini lagi laper ya? sabar ya pak ya… hehehe… walo tempat kepisah, tapi kalo ngga disekat dinding kan ngga gitu ngaruh, asapnya teteeeepppp kemana2… hidup pisang!

Leave a Reply to danu Cancel

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.